فاصله تهران تا اندیشه چقدر است ؟

اندیشه یا شهر اندیشه ؟! همواره بسیاری از افراد بین این دو منطقه مردد می شوند.علت این مردد بودن بیشتر به دلیل شباهت اسمی با منطقه ایی در تهران است حال ، در ادامه می خواهیم در مورد موقعیت مکانی و جغرافیایی شهر اندیشه بیشتر توضیح دهیم.

فاصله تهران تا اندیشه

شهر اندیشه با وسعت ۱۴۹۵ هکتار به صورت مثلثی در غرب استان تهران واقع شده است ، این شهر در ۳۰ کیلومتری تهران ، ۳ کیلومتری شمال غربی شهریار و ۷ کیلومتری جنوب شرقی کرج واقع است و به لحاظ دسترسی مناسب به شبکه های ارتباطی منطقه از جایگاه ویژه ای برخوردار میباشد.

شهر جدید اندیشه با وسعت ۱۴۹۵ هکتار بصورت مثلثی در جنوب شرقی شهر کرج و در شرق محور ملارد واقع گردیده است. اراضی مورد نظر از شرق به رودخانه کرج و از غرب به محدوده طرح توسعه و عمران شهر کرج بزرگ و از جنوب به جاده کرج به علیشاه عوض و از سمت شمال به اراضی روستای هفت جوی محدود است.

اندیشه یا شهر اندیشه ؟!

دسترسی به شهر اندیشه

نحوه دسترسی و بهترین دسترسی به شهر اندیشه از جاده مخصوص کرج میباشد.

مدت زمان تا تهران در صورت خلوت بودن مسیر بین۲۰تا۲۵دقیقه فاصله زمانی است.

نزدیکترین ایستگاه مترو آزادی و پل فردیس میباشد از آزادی تا اندیشه ۳۰ تا ۳۵دقیقه ازپل فردیس تا اندیشه ۲۰ دقیقه فاصله وسایل نقلیه عمومی از ایستگاه آزادی و پل فردیس اتوبوس وسواری میباشد.

شرایط اقلیمی و آب و هوایی

اراضی شهر جدید اندیشه از نظر شرایط اقلیمی دارای آب و هوای نسبتا گرم و خشک در تابستان و سرد در زمستان می باشد و در ارتفاع ۱۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد .با توجه به شرایط آب و هوایی کشاورزی بسیار در این منطقه رونق دارد.

مراحل شکل گیری

 فاز ۱ : این فاز در واقع شهرک اندیشه نامیده شده که قبل از انقلاب عملیات طراحی و اجرایی آن شروع و بعد از انقلاب تکمیل و تحویل فرمانداری و شهرداری شهریار گردید.

 فاز ۲ :طراحی این فاز در زمینی به مساحت ۱۲۰ هکتار از سال ۱۳۷۰ آغاز و قطعات آن در دو بخش ویلایی و آپارتمانی از سال ۱۳۷۱ به متقاضیان واگذار گردید.

فاز ۳ :این فاز در سال ۱۳۷۰ در زمینی به مساحت ۳۶۰ هکتار طراحی و بر اساس کاربری مصوب در مراحل مختلف به متقاضیان واگذار شده است.

فاز ۴ :مساحت این فاز ۳۳۰ هکتار بوده که از سال ۱۳۷۵ آماده سازی اراضی آن آغاز و به متقاضیان واگذار شده است.

فاز ۵ :این فاز به مساحت ۱۹۴ هکتار می باشد که ۵۸ هکتار آن توسط شرکت تعاونی مسکن جعفریه احداث گردیده است.

سرعت پیشرفت ساخت و ساز و مراکز خدماتی تاسیسات روبنایی و زیربنایی از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ علی رغم پیش بینی های انجام شده بیش از ۱۰۰ هزار نفر در شهر اندیشه اسکان یافتند و همچنان بر این آمار روز به روز اضافه می شود .

لازم به ذکر است که تمامی آپارتمان ها و ملک هایی که در این منطقه ساخته شده است همه گی توسط سازنده های بنام بوده است و تمامی آپارتمان های ساخته شده همگی مهندسی و با رعایت اصل اصول سازندگی بنا شده است.

طراحی شهر جدید اندیشه به گونه ای است که این شهر انسانگرا است و به انسان احترام گذاشته می‌شود؛ آرامش نیز در طراحی شهری مد نظر قرار گرفته به طوریکه نوار فضای سبز در شهر وجود دارد. ب

نابراین شهر جدید اندیشه تاحدی به شاخص های مبشر زندگی برتر از جمله دسترسی مناسب، احترام به انسان، فضای سبز، وجود بناهای فاخر معرف ایرانی بودن نزدیک است.

اهداف ایجاد شهر اندیشه

فاصله تهران تا اندیشه که همانطور که در بالا توضیح داده شد از نظر جغرافیایی بنابراین با اهدافی این شهر ایجاد شد :

  • جذب جمعیت سر ریز منطقه شهری تهران

  • جلوگیری از حاشیه نشینی و توسعه گسترش ناهنجار شهرها

  • فرصت دهی و ساماندهی به شهرهای تهران و کرج

  • حفظ تعادل اکولوژی منطقه

  • ایجاد محیط زیست مناسب

  • نزدیکی محل کار،مسکن و خدمات شهری نسبت به یکدیگر

  • استفاده بهینه از زیر ساختها

بسیاری از شهروندان از شهر اندیشه به شهرک اندیشه می شناسند فاز یک اندیشه به علت وسعت سریع و زیاد آن را به شهرک اندیشه یاد می کنند.

این مطلب را از دست ندهید :   علت گرانی مسکن در زمستان مشخص شد

یک نظر

  1. محمد رضا کاظمی پاسخ

    واقعا یکی از بهترین و عالی ترین مشاور املاک های شهر اندیشه هستین انشالله همیشه بدرخشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *